Bugün Bayram Erken Kalkın Çocuklar!

BUGÜN BAYRAM, ERKEN KALKIN ÇOCUKLAR!


Herbirimizin içerisinde farklı bir bayram tanımı vardır. Kimi için harçlık toplanan kimi için içerisinde burukluğunu  hissettiği kimilerinin birlik olduğunu anladığı kimilerininse yalnızlığının daha fazla vurgulandığı gündür bayram.

 Cevabını bildiğimiz halde anne/baba yarın bayram mı?diye sorduğumuz gündür. Bayram değil seyran değil bu adam beni niye aradı diyerek asıl aranıp sorulması gereken günlerin bayramlar olduğunun vurgulandığı gündür. Her şeye rağmen neşelidir. Bayram aynı zamanda büyümeyi ölçen kıstastır. Bayram harçlığı aldığın kişi sayısı harçlığı verdiğin kişi sayısından azsa yandın! büyümeye başladın demektir. Ben Kapı kapı dolaşıp bayram şekeri toplamaya çekinmeye başladığım günden bu yana büyüdüğümün farkına vardım mesela. Arkadaşlarıma güzel ve pahalı olan şekerlerimle şov yapma alışkanlığımı bitirdiğim gün anladım şeker toplama yaşımı çoktan geçtiğimi. Gece heyecandan uyuyamayıp sabahı iple çektiğim saatlerin azalmasıyla anladım. Yine de hala her bayramın gelişinde aynı heyecanı çok kısa süreliğine de olsa hissetmeye devam ederim. Genelde bu duygu bayram namazı kılınırken camiden gelen seslerle gelir. Babam bayram namazındadır. Geldiğinde eli öpülür haçlıklar alınır benden mutlusu yoktur işte. Gariptir ki her hafta aldığım düzenli haçlıktan görünüşte ve miktarda çok da bir farkı yoktur bayram haçlığının. Fakat bana diğer günlerde aldığım paradan farklı görünür bu para. Hani çalışıp emeğinle kazandığın paranın ayrı bir değeri vardır derler ya heh işte tıpkı ona benzer bir duyguyla alırım bayram harçlığını. Velhasıl kelam Bayram güzeldir, farklıdır, özeldir, coşkudur bayram. Hepimizin kutlu olsun.


.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pergel Metaforu

Sağcı-Solcu Cumhuriyeti